وبلاگ

توضیح وبلاگ من

" مقاله-پروژه و پایان نامه – ۲-۴-۶- نظریه تعامل خانواده – 4 "

 

مدل شناختی رفتاری مصرف مواد به عنوان راهبرهای جبرانی برای تنظیم و مقابله با احساسات مورد استفاده قرار می‌گیرد. معتادان مصرف می‌کنند تا از اضطراب، بی حوصلگی و افسردگس رها شوند و یا اینکه احساس بهتری پیدا نمایند. هماهنگ با تقسیم بندی بریکمن در مدل شناختی رفتاری فرد مسوول پیدایش مشکل اعتیاد خود نیست و نقص افراد باعث اعتیاد نمی شود. از دیدگاه این نظریه مصرف الکل و مواد مخدر رفتارهای یادگرفته می‌شوند که از طریق تجربه کسب می‌شوند (بک، ۱۹۹۵؛ به نقل از جعفری، ۱۳۸۲).

 

۲-۴-۶- نظریه تعامل خانواده

 

وابستگی عاطفی به والدین، یادگیری اجتماعی و ویژگی‌های درون فردی نوجوانان مستقیما بر مصرف مواد اثر می‌گذارد. بر اساس نظریه تعامل خانوادگی، ارتباط و پیوند قوی عاطفی میان والدین و کودک خصوصاً ارتباط مادر با کودک است( بروک، ۱۹۹۰؛ به نقل از عرب، ۱۳۹۰).

 

مطالعات نشان می‌دهد که سبک دلبستگی ناایمن از طریق نظم دهی غیر اثر بخش هیجانات با مصرف مواد مخدر در دوران نوجوانی مرتبط است. تئوری دلبستگی توانسته است هم از بعد تجربی و هم از بعد نظری آسیب شناسی اعتیاد را پیش‌بینی کند (ویلافرانس و همکاران، ۲۰۰۶).

 

سبک دلبستگی ایمن این انتظارات را در فرد ایجاد می‌کند که دارای کارآمدی بالایی برای حصول کمک از دیگران در مواقعی است که با بحران روبرو می شود. انتظارات تقویت شده در خصوص حمایت ادراک شده موجب می شود که شخص بتواند به طور مناسبی عواطف منفی و مثبت خود را تنظیم کند (کوپر، ۱۹۹۵؛ به نقل از لی‌بون، ۲۰۰۴).

 

افرادی که دلبستگی ایمن دارند ، دیدگاه مثبت به خود و دیگران و مراقبت کننده های خود پیدا می‌کنند در حالی که افراد دارای دلبستگی نا ایمن نسبت به خود و دیگران دیدگاه منفی دارند آن ها کنترل کارآمدی بر روی تنظیم خود نیستند و خطر بالایی برای ابتلا به مصرف مواد مخدر و الکل دارند ( کارول، ۲۰۰۰).

 

از این دیدگاه والدینی که ارزش های مشخص ندارند و کمتر ابراز محبت می‌کنند یا مادرانی که آرامش روانی ندارند و کنترل کمی بر کودکانشان دارند فرزندانی پرورش می‌دهند که در دوره نوجوانی در معرض مشکلات متعددی قرار می گیرند. از جمله این مشکلات می توان به ارتباط با همسالان مصرف کننده مواد اشاره کرد (فلمینگ و باری، ۱۹۹۸؛ به نقل از جعفری، ۱۳۸۲).

 

 

 

۲-۵- متادون:

 

به طور کلی رویکردهای درمانی در اعتیاد را می‌توان به دو گروه بزرگ تقسیم کرد :

 

۱ – پرهیز کامل و دستیابی به زندگی عاری از موادAbstinance))

 

۲ – کاهش آسیب ها و عوارض ناشی از اعتیاد در فرد (Harm Reduction)

 

درمان نگهدارنده با متادون: یکی از خدمات اصلی در برنامه کاهش آسیب درمان نگهدارنده با متادون می‌باشد . سازمان بهداشت جهانی در این خصوص توصیه نموده است که بایستی معتادین بتوانند به طیف وسیعی از درمان‌های اعتیاد دسترسی داشته باشند و درمان نگه دارنده با متادون باید قلب این درمانها باشد. در درمان نگهدارنده با متادون، به بیمار متادون داده و دوز آن را آنقدر بالا می بریم که بیمار وسوسه مصرف مواد دیگر، را نداشته باشد و این درمان نگهدارنده را تا هر زمان که بیمار بخواهد ادامه می‌دهیم.

 

    • انواع دیگر درمان با اگونیست ها شامل : بوپره نورفین زیر زبانی ، LAAM (فعلا وارد داروهای ژنریک ایران نشده است) می‌باشد

 

    • استفاه از درمان‌های غیر داروئی در کنار درمان با داروهای اپیوئیدی نگهدارنده در بهبود نتایج درمان مؤثر هستند مثلا مشاوره حمایتی یک جلسه در هفته در کنار تجویز متادون می‌تواند نتایج درمان را به طور واضحی بهبود بخشد.

 

    • بیماران مسن تر ، متاهل معمولا نسبت به سایر بیماران بیشتر تمایل دارند که مدت طولانی روی درمان با متادون باقی بمانند.

 

  • بیمار به طور روزانه و در ساعات تعیین شده برای دریافت متادون مراجعه می‌کند.

در هنگام مراجعه بیمار، پرستار مقدار داروی ارائه شده به بیمار، تعداد قرص تحویل شده و زمان تحویل را در فرم مربوطه ثبت می‌کند.

 

تحت نظارت پرستار، بیمار محلول متادون را به صورت خوراکی مصرف می‌کند

 

ارائه شناسنامه، برای تجویز دوز منزل ضروری است.

 

    • به بیمار تذکر داده می­ شود که تنها در صورت احراز هویت، در ماه­های بعد به او دوز منزل تحویل داده خواهد شد.

 

  • تا قبل از راه ­اندازی شبکه رایانه­ای، در مسافرت­های بیمار که طول آن بیش از مدت زمان دوز منزل می‌باشد، لازم است که پزشک مربوطه (مبدأ) با مرکزی در شهرستان مقصد هماهنگی به عمل آورده، و بیمار را با معرفی­نامه­ای که در آن مشخصات بیمار، مرحله‌ درمان و دوز متادون دریافتی او قید شده است، به آن مرکز ارجاع دهد. لازم به ذکر است که بهتر است در هنگامی که بیمار در مرحله‌ القای درمان است، مسافرت نکند(نادری و همکاران، ۱۳۸۷).

متادون یک آگونیست گیرنده‌های میو و کاپا می‌باشد که دارای چسبندگی زیادی ‌به این گیرنده‌ها است. همچنین متادون آنتاگونیست گیرنده‌های (NMDA)N-methyl-Daspartate می‌باشد. از طریق خوراکی تجویز می‌شود و نزدیک به ۸۵ تا۹۰ درصد آن از طریق گوارش جذب می‌شود. حداکثر غلظت آن در پلاسما ۲-۶ ساعت پس از مصرف می‌باشد. نیمه عمر این دارو در پلاسما ۲۴ ساعت است که در نهایت توسط آنزیم سیتو – کروم P450 در کبد متابولیزه می‌شود (اسپیکا[۳۷] و همکاران، ۲۰۰۲).

 

متادون از طریق کاهش نشانه های ترک مواد افیونی عمل می‌کند. ایجاد سطح خونی ثابت متادون، ولع مصرف مواد افیونی را متوقف می‌کند. از آنجا که متادون دارویی با طول عمر طولانی‌تر از دیگر افیون‌ها (مانند هروئین) است، یک دوز خوراکی آن، روزانه از شروع نشانه های ترک مواد افیونی به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر جلوگیری می‌کند(مکری،۲۰۰۲). متادون از آندسته داروهایی است که از ۳۰ سال پیش دگرگونی زیادی در درمان مواد افیونی به وجود آورده است. داده های بالینی نشان می‌دهد که قبل از توسعه برنامه های نگهدارنده متادون به کار بردن روش های روان درمانی برای بیماران وابسته به مواد مخدر مؤثر نبوده است و میزان افرادی که به طور معناداری ترک کنند بسیار اندک بوده است(ماتیاس[۳۸]، ۱۹۹۵). البته مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که بالاترین اثربخشی درمان زمانی است که نگهدارنده متادون با روش های رواندرمانی ترکیب شود.

 

۲-۶- انواع درمان با متادون:


فرم در حال بارگذاری ...

" دانلود تحقیق-پروژه و پایان نامه – قسمت 13 – 2 "

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درس تاریخ پایه چهارم تدریس کل دانش روش‌ها راهبردها دانش فراشناخت درس۱ تعداد ۵۸ ۲ ۲۸ ۸۸ مقدار مورد انتظار ۴۷٫۰ ۴٫۳ ۳۶٫۷ ۸۸٫۰ درصد برحسب تدریس ۶۵٫۹% ۲٫۳% ۳۱٫۸% ۱۰۰٫۰% درصد برحسب درسها ۲۱٫۲% ۸٫۰% ۱۳٫۱% ۱۷٫۲% درصدکل ۱۱٫۳% ۴٫% ۵٫۵% ۱۷٫۲% درس۲ تعداد ۲۰ ۲ ۱۳ ۳۵ مقدار مورد انتظار ۱۸٫۷ ۱٫۷ ۱۴٫۶ ۳۵٫۰ درصد برحسب تدریس ۵۷٫۱% ۵٫۷% ۳۷٫۱% ۱۰۰٫۰% درصد برحسب درسها ۷٫۳% ۸٫۰% ۶٫۱% ۶٫۸% درصدکل ۳٫۹% ۴٫% ۲٫۵% ۶٫۸% درس۳ تعداد ۲۰ ۴ ۱۳ ۳۷ مقدار مورد انتظار ۱۹٫۸ ۱٫۸ ۱۵٫۴ ۳۷٫۰ درصد برحسب تدریس ۵۴٫۱% ۱۰٫۸% ۳۵٫۱% ۱۰۰٫۰% درصد برحسب درسها ۷٫۳% ۱۶٫۰% ۶٫۱% ۷٫۲% درصدکل ۳٫۹% ۸٫% ۲٫۵% ۷٫۲% درس۴ تعداد ۳۴ ۲ ۱۵ ۵۱ مقدار مورد انتظار ۲۷٫۲ ۲٫۵ ۲۱٫۳ ۵۱٫۰ درصد برحسب تدریس ۶۶٫۷% ۳٫۹% ۲۹٫۴% ۱۰۰٫۰% درصد برحسب درسها ۱۲٫۴% ۸٫۰% ۷٫۰% ۹٫۹% درصدکل ۶٫۶% ۴٫% ۲٫۹% ۹٫۹% درس۵ تعداد ۱۹ ۲ ۱۴ ۳۵ مقدار مورد انتظار ۱۸٫۷ ۱٫۷ ۱۴٫۶ ۳۵٫۰ درصد برحسب تدریس ۵۴٫۳% ۵٫۷% ۴۰٫۰% ۱۰۰٫۰% درصد برحسب درسها ۶٫۹% ۸٫۰% ۶٫۵% ۶٫۸% درصدکل ۳٫۷% ۴٫% ۲٫۷% ۶٫۸% درس۶ تعداد ۳۰ ۳ ۲۶ ۵۹ مقدار مورد انتظار ۳۱٫۵ ۲٫۹ ۲۴٫۶ ۵۹٫۰ درصد برحسب تدریس ۵۰٫۸% ۵٫۱% ۴۴٫۱% ۱۰۰٫۰% درصد برحسب درسها ۱۰٫۹% ۱۲٫۰% ۱۲٫۱% ۱۱٫۵% درصدکل ۵٫۸% ۶٫% ۵٫۱% ۱۱٫۵% درس۷ تعداد ۲۸ ۲ ۲۲ ۵۲ مقدار مورد انتظار ۲۷٫۸ ۲٫۵ ۲۱٫۷ ۵۲٫۰ درصد برحسب تدریس ۵۳٫۸% ۳٫۸% ۴۲٫۳% ۱۰۰٫۰% درصد برحسب درسها ۱۰٫۲% ۸٫۰% ۱۰٫۳% ۱۰٫۱% درصدکل ۵٫۵% ۴٫% ۴٫۳% ۱۰٫۱% درس۸ تعداد ۲۵ ۲ ۳۵ ۶۲ مقدار مورد انتظار ۳۳٫۱ ۳٫۰ ۲۵٫۹ ۶۲٫۰ درصد برحسب تدریس ۴۰٫۳% ۳٫۲% ۵۶٫۵% ۱۰۰٫۰% درصد برحسب درسها ۹٫۱% ۸٫۰% ۱۶٫۴% ۱۲٫۱% درصدکل ۴٫۹% ۴٫% ۶٫۸% ۱۲٫۱% درس۹ تعداد ۲۰ ۴ ۱۳ ۳۷ مقدار مورد انتظار ۳۰٫۴ ۲٫۸ ۲۳٫۸ ۵۷٫۰ درصد برحسب تدریس ۳۵٫۱% ۳٫۵% ۶۱٫۴% ۱۰۰٫۰% درصد برحسب درسها ۷٫۳% ۸٫۰% ۱۶٫۴% ۱۱٫۱% درصدکل ۳٫۹% ۴٫% ۶٫۸% ۱۱٫۱% کل تعداد ۲۵۴ ۲۳ ۱۷۹ ۴۵۶ مقدار مورد انتظار ۲۵۴٫۰ ۲۳٫۰ ۱۷۹٫۰ ۵۱۳٫۰

 

    1. Objectivity ↑

 

    1. Systematic ↑

 

    1. Revealed ↑

 

    1. Quantitaive ↑

 

    1. Neuendorf.K. ↑

 

    1. Descriptive ↑

 

    1. Analysis of connective containing ↑

 

    1. Inferential Content Analysis ↑

 

    1. Morten ↑

 

    1. Descriptive ↑

 

    1. Analytic ↑

 

    1. Developmental ↑

 

    1. Neuendorf.K. ↑

 

    1. Artificial category ↑

 

    1. Methodic category ↑

 

    1. Subjective category ↑

 

    1. Valued category ↑

 

    1. Units ↑

 

    1. Curriculum Content ↑

 

    1. Subject matter ↑

 

    1. Oberg ↑

 

    1. Connelly ↑

 

    1. Clandinin ↑

 

    1. Edry ↑

 

    1. Nikels ↑

 

    1. Silver ↑

 

    1. Alexander ↑

 

    1. Active Content ↑

 

    1. Inactive Content ↑

 

    1. Obedience-imposed containing ↑

 

    1. Scientifc-Analytic containing ↑

 

    1. Curriculum Development ↑

 

    1. Lewis ↑

 

    1. Miel ↑

 

    1. Text book ↑

 

    1. Whiteker ↑

 

    1. Debir ↑

 

    1. Good ↑

 

    1. Pana.oora ↑

 

    1. Beyler ↑

 

    1. Snowman ↑

 

    1. Harlloo ↑

 

    1. Peter ↑

 

    1. Diegrout ↑

 

    1. Methods of planning ↑

 

    1. Control ↑

 

    1. Acquainted correction ↑

 

    1. Motkaloufe ↑

 

    1. Shimamura ↑

 

    1. Anderson ↑

 

    1. Vong ↑

 

    1. Baker ↑

 

    1. Serow ↑

 

    1. Wattkinz ↑

 

    1. Self control ↑

 

    1. Self study ↑

 

    1. Palinskar ↑

 

    1. Laper ↑

 

    1. Chan L ↑

 


فرم در حال بارگذاری ...

" مقاله های علمی- دانشگاهی – ۲-۷-۴ افزایش قیمت در عرضه نخستین سهام – 3 "

 

مدیران با توجه به اختیاری که به خصوص در به کارگیری اقلام معوق دارند. خواهان آگاهی از چگونگی تأثیر این عوامل بر ثروت خود می‌باشند تا با به کارگیری آن ها در جهت منافع خود، ثروتشان را تا حد ممکن افزایش دهند. افزایش ثروت مدیران می‌تواند همراه با کاهش ثروت سایر گروه ها از جمله سهام‌داران باشد. این امر به معنای امکان عدم همسویی و یا به عبارت دیگر، تضاد منافع بین مدیر و آن گروه هاست.

 

شناسایی انگیزه های مدیریت در رابطه با مدیریت سود می‌تواند زمینه را برای تصمیم گیری ‌گروه‌های مختلف استفاده کننده اطلاعات حسابداری فراهم سازد.

 

مدیران در دستکاری ارقام سود، انگیزه های مختلفی را می‌توانند داشته باشند که چند مورد از انگیزه های مدیران که در تحقیقات مختلف بیان شده ذکر می شود.

 

۲-۷-۱ حفظ ارزش بازار سهام

نتایج بسیاری از تحقیقات حاکی از اثبات این انگیزه برای مدیریت سود است. شرکت‌ها می‌توانند اول جهت ایجاد یک جریان با ثبات سود، به منظور تأثیر گذاری مساعد بر بازده سهام و کاهش ریسک شرکت؛ و دوم توانایی مقابله با ماهیت ادواری بودن سود و جلوگیری از کاهش احتمالی همبستگی بازده مورد انتظار شرکت با بازده مجموعه بازار، اقدام به مدیریت سود کنند(دستگیر و همکاران،۱۳۹۲).

 

برای اینکه شرکت‌ها بتوانند ارزش بازار سهامشان را حفظ کنند دست به مدیریت سود می‌زنند(محمدی،۱۳۸۵)

 

۲-۷-۲انگیزه های سیاسی

 

برخی از شرکت ها از دیدگاه سیاسی در معرض دید بیشتری قرار دارند. این شرکت‌ها از منظر علت جلب توجه ها به سه دسته تقسیم می‌گردند. دسته اول شرکت های بسیار بزرگ هستند. علت جلب توجه ‌به این شرکت ها این است که فعالیت آن ها بر عده زیادی از افراد اثر می‌گذارد. دسته دوم شرکت هایی هستند که در صنایع استراتژیک فعالیت می‌کنند؛ مانند شرکت های نفت و گاز. در نهایت دسته سوم شرکت هایی هستند که حالت انحصاری یا شبه انحصاری دارند.این شرکت‌ها خواستار نوعی مدیریت سود هستند که کمتر آن ها را در معرض دید مردم قرار دهد. جونز(۱۹۹۱) در تحقیقی بر روی نمونه ای از شرکت های بزرگ ‌به این نتیجه رسید که این شرکت ها برای کاهش دادن سود به میزان زیادی از اقلام تعهدی استفاده می‌کنند. همچنین کاهان(۱۹۹۲) در تحقیق بر روی نمونه ای از شرکت ها که به روش انحصاری عمل می‌کردند ‌به این نتیجه رسید که این شرکت ها برای کاهش دادن سود به مقدار زیادی از اقلام تعهدی استفاده می‌کنند. تحقیق هانگ و وانگ(۱۹۹۸) بر روی شرکت های نفتی در طی جنگ خلیج نشان داد، شرکت ها جهت اجتناب از هزینه های سیاسی و مقررات دولت، سود را به وسیله مدیریت اقلام حسابداری کاهش دادند(دستگیر و همکاران،۱۳۹۲).

 

موزز معتقد است هر قدر اندازه شرکت بزرگتر باشد مدیران شرکت‌ها تمایل و انگیزه قوی تری جهت مدیریت سود دارند. زیرا فعالیت آنان به بسیاری از مردم مرتبط می‌گردد(موزز،۱۹۸۷)

 

۲-۷-۳ انگیزه های مالیاتی

 

مسلماًً کاهش دادن میزان مالیات برای شرکت ها بسیار مطلوب بوده و شرکت ها انگیزه زیادی دارند که از هر راه ممکن از جمله مدیریت سود(کاهنده) ‌به این هدف دست یابند.اما باید توجه داشت که بستر اعمال مدیریت سود، سیستم و اعداد حسابداری است. به عبارت دیگر هنگامی مدیریت سود می‌تواند در میزان پرداخت مالیات مؤثر باشد که برای محاسبه مالیات، از اعداد بیرون آمده از حسابداری استفاده شود. اما اگر قوانین مالیاتی اختیاری به مدیر برای حسابداری مالیاتی ندهد، کارایی مدیریت سود در این حوزه کاهش می‌یابد. به عنوان مثال اگر قوانین مالیاتی تنها استفاده از یک روش استهلاک و یک روش ارزشیابی موجودی کالا را مجاز بداند، مدیریت قادر نیست به وسیله تغییر رویه در این روش های حسابداری مدیریت سود کند. ‌بنابرین‏ میزان کارایی مدیریت سود در کاهش مالیات بستگی به میزان تأثیرپذیری محاسبه مالیات از اعداد حسابداری دارد(دستگیر و همکاران،۱۳۹۲).

 

۲-۷-۴ افزایش قیمت در عرضه نخستین سهام

 

قیمت سهامی که برای نخستین بار عرضه می شود،مشخص نیست.حال پرسش این است که چگونه ارزش این سهام تعیین می‌گردد.پاسخ احتمالی میزان تقاضا برای سهام مذکور در بازار است و این تقاضا نیز بستگی به برداشت بازار از وضعیت آتی شرکت دارد.اما چه اطلاعاتی به بازار(سرمایه گذاران) در تعیین وضعیت آتی شرکت کمک می‌کند.هیوز(۱۹۸۶) با تجزیه تحلیلی ثابت کرد اطلاعاتی مانند سود خالص می‌تواند نشانه و علامت خوبی برای سرمایه گذاران در تعیین ارزش شرکت باشد. این گونه نتایج، این احتمال را به ذهن متبادر می‌سازد که شرکت‌ها می‌توانند سود گزارش شده در برگه پذیره نویسی سهام را مدیریت نمایند.(همان منبع)

 

۲-۷-۵ جذب سهامدار جدید

 

شرکت‌ها ممکن است برای جذب سهامدار جدید، به مدیریت سود بپردازند. مدیر با دستکاری اطلاعات مالی به مدیریت سود می پردازد. به عنوان مثال، هموار نمودن سود برای کسب اطمینان بیشتر سرمایه گذاران، نمونه ای از دستکاری اطلاعات محسوب می شود. این قبیل امکانات ممکن است اطلاعات موجود در صورت‌های مالی را به میزان قابل ملاحظه ای تحت تأثیر قرار دهد. مدیران شرکت‌ها عمدا سودهای گزارش شده را با بهره گرفتن از سیاست‌های حسابداری خاص، تغییر در برآوردهای حسابداری و اقلام معوق، دستکاری می نمایند تا به اهداف مدنظر خود برسند.(میلروجان،۲۰۰۲)

 

کلوگ و کلوگ(۱۹۹۱) دو انگیزه اصلی برای مدیریت سود را تشویش سرمایه گذاران برای خرید سهام شرکت و افزایش ارزش بازار شرکت تعریف کردند.

 

(دی جورج و همکاران،۱۹۹۹) مدیریت سود را به عنوان نوعی دستکاری مصنوعی سود توسط مدیریت جهت حصول به سطح مورد انتظار سود برای بعضی تصمیمات خاص (از جمله پیش‌بینی تحلیلگران و یا برآورد روند سودهای قبلی برای پیش‌بینی سودهای آتی) بیان کردند. به نظر آن ها، انگیزه اصلی مدیریت سود، مدیریت دیدگاه سرمایه گذاران ‌در مورد واحد تجاری است.(سلیمانی،۱۳۸۹)

 

۲-۷-۶ شرایط تأمین مالی بهتر

 

شرکت‌ها می‌توانند برای نشان دادن تصویری بهینه و بهتر از آینده شرکت، قبل از مراجعه به بازار سرمایه برای تأمین مالی، اقدام به مدیریت سود کنند. با مدیریت سود فزاینده و هموارسازی سود، شرکت ها خواهند توانست ریسک سرمایه گذاری سرمایه گذاران را کاهش داده و لذا سرمایه گذاران به بازده کمتری قانع خواهند بود. ‌بنابرین‏ هزینه سرمایه شرکت کاهش خواهد یافت. به علاوه با مدیریت سود، تقاضا برای سرمایه گذاری در شرکت افزایش یافته و از یک طرف قیمت سهام یا اوراق بدهی افزایش یافته و از طرف دیگر هزینه انتشار، تبلیغات و غیره برای تأمین مالی کاهش می‌یابد.(همان منبع)


فرم در حال بارگذاری ...

" منابع پایان نامه ها | قسمت 8 – 4 "

 

بررسی مبانی نظری و اهداف گزارشگری مالی مبین این موضوع است که یکی از اهداف گزارشگری مالی، کمک به سرمایه ­گذاران و اعتباردهندگان برای پیش ­بینی جریان­های نقدی آینده است. برخی از صاحب­نظران و مراجع تدوین مبانی نظری و اهداف گزارشگری مالی معتقدند که با بهره گرفتن از اجزای سود تعهدی حسابداری ‌می‌توان جریان­های نقدی آینده را پیش ­بینی کرد. سود حسابداری بر اساس مبنای تعهدی اندازه ­گیری و گزارش می­ شود. معمولاً استفاده از مبنای تعهدی موجب متفاوت شدن سود عملیاتی با خالص جریان­های نقدی عملیاتی خواهد شد. از مهم­ترین عوامل ایجاد تفاوت بین سود تعهدی و جریان­های نقدی، ‌می‌توان به اقلام معوق، اقلام انتقالی به دوره ­های آینده و اقلام غیرنقد اشاره کرد (نیکومرام و بادآور نهندی، ۱۳۸۸). پایه و اساس استفاده از سیستم حسابداری تعهدی این است که به مدیران این امکان را می­دهد تا بتوانند وجوه نقد را به منظور بهتر نشان دادن عملکرد و وضعیت بنگاه اقتصادی تعدیل کنند.

 

در بسیاری از پژوهش­های پیشین از قبیل بیمن[۵۷] و ورچیا (۱۹۹۶)، فیرفیلد و همکاران[۵۸] (۱۹۹۶)، ادمتی[۵۹] و پلیدرر[۶۰] (۲۰۰۰)، بارث و همکاران (۲۰۰۱)، اسلی[۶۱] و اهارا[۶۲] (۲۰۰۳) و میخائیل و همکاران[۶۳] (۲۰۰۳)، دقت اطلاعات مالی به عنوان معیار اندازه ­گیری کیفیت گزارشگری مالی مورد استفاده قرار گرفته است. دقت اطلاعات مالی بیانگر توانایی اجزای سود تعهدی حسابداری (تحت شرایط انعطاف­پذیری و اختیار عمل در انتخاب از میان رویه­ ها و برآوردهای حسابداری) برای پیش ­بینی جریان­های نقدی مورد انتظار آینده ‌می‌باشد. ‌بنابرین‏، بالا بودن دقت و توان پیش ­بینی­کنندگی اجزای سود تعهدی از شاخص­ های تعیین محتوای اطلاعاتی و کیفیت بالای گزارشگری مالی ‌می‌باشد (کوهن، ۲۰۰۴).

 

کیفیت اقلام تعهدی به صورت گسترده به وسیله دیچاو[۶۴] و دیچو[۶۵] (۲۰۰۲) مطالعه شده است. کیفیت اقلام تعهدی در پژوهش دیچاو و دیچو از طریق اختلاف بین جریان­های نقدی برآورد شده و جریان­های نقدی واقعی شناسایی شده، محاسبه گردیده است. به طور کلی، اقلام تعهدی به عنوان تفاوت میان سود حسابداری و جریان­های نقدی عملیاتی تعریف شده است (دیچاو، ۱۹۹۴؛ سلوآن[۶۶]، ۱۹۹۶؛ ریچاردسون[۶۷]، ۲۰۰۳؛ فرانسیس و همکاران، ۲۰۰۵) و از دیدگاه سرمایه ­گذاران، کیفیت اقلام تعهدی را ‌می‌توان درجه نزدیکی سود شرکت با میزان جریان­های نقدی ایجاد شده تعریف کرد (فرانسیس و همکاران، ۲۰۰۵).

 

۲-۲-۴- کیفیت گزارشگری مالی، ارزش وثیقه شرکت­ها، تصمیم­های تأمین مالی و سرمایه ­گذاری

 

تصمیم ­گیری­های اقتصادی، نیازمند اطلاعاتی است که بتوان با کمک آن­ها منابع موجود و در دسترس را به گونه ­ای مطلوب تخصیص داد. افزون­بر این، اطلاعات نقش حیاتی را در اداره و بهره ­برداری از بازارهای مالی ایفا ‌می‌کنند. تقاضا برای گزارشگری مالی و افشای اطلاعات از عدم تقارن اطلاعاتی و تعارضات نمایندگی بین مدیران و سرمایه ­گذاران بیرونی ناشی شده است (هیلی و همکاران[۶۸]، ۲۰۰۱؛ چنگ و همکاران[۶۹]، ۲۰۱۳). هم­چنین هدف اصلی فرایند گزارشگری مالی، آماده کردن اطلاعات مربوط به فعالیت­ها و وقایع اقتصادی از طرف تهیه­کننده­ آن و انتقال به استفاده­کننده است. استفاده کننده بعد از دریافت گزارش، محتوای داده ­های دریافت­شده را جهت کسب اطلاع از ارتباط آن با نیاز­های خود تفسیر و کیفیت اطلاعات دریافت شده را ارزیابی می­ کند. اتخاذ تصمیمات اقتصادی و تخصیص بهینه منابع، بدون وجود اطلاعات معتبر و قابل اعتماد امکان­ پذیر نیست. جریان سرمایه­ها زمانی به سوی فعالیت­های اقتصادی سرازیر می­ شود که تصمیم­های صاحبان سرمایه در زمینه سرمایه ­گذاری، متکی بر اطلاعات مربوط و قابل اعتماد باشد.

 

در بازار­های مالی یکی از عواملی که سرمایه ­گذاران بر مبنای آن تصمیم به تخصیص منابع محدود مالی خود می­ گیرند، اطلاعات مربوط به وضعیت مالی مؤسسات و بنگاه­های اقتصادی است. سرمایه ­گذاران سعی ‌می‌کنند در این بازار­ها با قطعیت مطلوبی تصمیم ­گیری کنند، تا از حفظ منابع مالی خود اطمینان منطقی داشته باشند. یکی از این اطلاعاتی که سرمایه ­گذاران در تصمیم ­گیری­های خود از آن بهره می­برند، میزان و ارزش دارایی­ های وثیقه­ای شرکت­هاست که در صورت عدم بازپرداخت بدهی از سوی آن­ها، بتوانند این دارایی­ ها را به جای وام تملک کنند. با این وجود، اسمیت و وارنر[۷۰] (۱۹۷۹) در بررسی جنبه­ های مالی قرارداد­های استقراض نتیجه ‌گرفته‌اند که این قراردادها منجر به محدود­سازی تضاد منافع سهام‌داران و طلبکاران می­شوند. از آنجایی که قراردادها به ارزیابی­های حسابداری استوار ‌می‌باشد، لذا تابع معیار­های حسابداری بوده و می­باید تحت نظارت باشند.

 

وثیقه یا قرار وثیقه مبلغ مالی یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای شرطی نزد طرف قرارداد یا دادگاه می­گذارند. معنای لغوی وثیقه «استوار»، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم­کاری» است. بالاکریشنان و همکاران (۲۰۱۴) بر این عقیده استوارند که تغییرات ایجاد شده در ارزش دارایی­ های وثیقه­ای تأثیر بزرگ­تری را بر تصمیم­های تأمین مالی و سرمایه ­گذاری شرکت­های دارای کیفیت گزارشگری مالی بالا می­ گذارد. هم­چنین، شرکت­ها در پاسخ به تغییرات ایجاد شده در ارزش دارایی­ های وثیقه­ای، کیفیت گزارشگری مالی خود را نیز تغییر می­ دهند (بالاکریشنان و همکاران، ۲۰۱۴). آنان چنین استدلال ‌می‌کنند که اصطکاک­های اطلاعات[۷۱]، تصمیم­های تأمین مالی و سرمایه ­گذاری را تحت تأثیر خود قرار می­دهد. در مقابل این دیدگاه، از دیدگاه نئوکلاسیک­ها فرصت­های رشد شرکت­ها تنها محرک سیاست­های سرمایه ­گذاری آن­ها است (به­عنوان نمونه، یوشیکاوا[۷۲]، ۱۹۸۰؛ هایاشی[۷۳]، ۱۹۸۲؛ و آبل[۷۴]، ۱۹۸۳). مدیرانی که توانایی تأمین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه ­گذاری در پروژه­ های با ارزش فعلی خالص مثبت را دارند، می ­توانند دارای سیاست­های سرمایه ­گذاری مطلوب باشند. به عبارت دیگر، اصطکاک اطلاعات نمی­تواند بر تصمیم­های تأمین مالی و سرمایه ­گذاری تأثیرگذار باشد؛ دلیل این امر آن است که هیچ­گونه تفاوتی در اطلاعات وجود ندارد. افراد بیرون از سازمان می ­توانند به راحتی مدیران ارزش گزینه­ های رشد شرکت را مشاهده کنند و ‌بنابرین‏، آنان تمام پروژه­ های با ارزش فعلی خالص مثبت را تأمین مالی ‌می‌کنند. با این حال، زمانی­که عدم تقارن اطلاعاتی بین مدیران و تأمین­کنندگان برون­سازمانی سرمایه وجود دارد، اصطکاک اطلاعات می ­تواند بر تصمیم­های تأمین مالی و سرمایه ­گذاری تأثیرگذار باشد (بالاکریشنان و همکاران، ۲۰۱۴).


فرم در حال بارگذاری ...

" دانلود متن کامل پایان نامه ارشد – الف) یافته های توصیفی پژوهش – 5 "

 

جلسه چهارم:

 

مانند جلسه قبل برگزار می شود اما این با کودک باید ۸ماز سطح دشواررادرمدت تعیین شده به صورت صحیح انجام دهد تا جایزه دریافت کند.

 

جلسه پنجم:

 

مانند جلسه قبل می باشددر این جلسه ۱۰دقیقه زمان به کودک داده می شودتاپژوهشگرمشاهده کند در این زمان کودک از بین ۱۰ ماز سطح دشوار چندماز صحیح انجام می‌دهد.در این جلسه کودک بابازی دومینورنگ هاآشنا می شود وچگونگی بازی با آن را یادمی گیرد.پژوهشگردرآخر جلسه زمانی راکودک برای انجام صحیح بازی دومینو صرف می‌کند رایادداشت می‌کند.

 

جلسه ششم:

 

کودک باید بازی دومینو رادر زمانی کمتر از جلسه قبل انجام دهد تابتواندپاداش دریافت کند.

 

جلسه هفتم:

 

در این جلسه کودک با دومینو حرفه ای آشنا می شود وبا آن بازی می‌کند.به کودک ساعت بزرگ زنگداری داده می شود وزمان برروی ۱۰دقیقه تنظیم می شوداز اوخواسته می شود مکعب های کوچک رنگی راطوری پشت سر هم بچیند که هیچکدام بر زمین نیفتد.هر بار که مکعب ها فروریخت زمان صفر می شود وبازی از نوآغاز می شود. هربازکه کودک توانست در زمان تعیین شده بازی راصحیح انجام دهد یک ژتون جایزه دریافت می‌کند.هدف افزایش تمرکزهمراه با تحمل صبر ‌و حوصله کودک می‌باشد.

 

جلسه هشتم:

 

مانند جلسه هفتم می‌باشد.کودک باید در زمان تعیین شده تعدادبیشتری مکعب را پشت سر هم بچیند بدون اینکه مکعب ها برزمین بریزدتاجایزه دریافت کند.باهرافتادن مکعب زمان صفر می شود وبازی ازنو شروع می شود.

 

روش تحلیل دادها

 

درتحلیل دادهای توصیفی فراوانی و در صد فراوانی و در جهت تحلیل داده ­های استنباطی ازتحلیل کوواریانس استفاده شده.

 

ملاحظات اخلاقی

 

در ابتدا کسب مجوز های لازم از سازمان آموزش وپرورش استان فارس واداره ناحیه ۳ آموزش وپرورش.به مدیران ومربیان مراکز پیش دبستانی اطمینان داده شد که اطلاعات کسب شده صرفاًجهت انجام یک پژوهش علمی است.

 

فصل چهارم

 

یافته های پژوهش

 

در این فصل ابتدا یافته های توصیفی و سپس یافته های استنباطی ارائه می شود.

 

الف) یافته های توصیفی پژوهش

 

گروه نمونه در این پژوهش شامل ۴۸ کودک می‌باشد که به دو گروه ۲۴ نفری کنترل وآزمایش تفکیک شده است.میانگین وانحراف استانداردنمرات پیش آزمون و پس آزمون به تفکیک گروه کنترل وآزمایش در جداول ۴-۱تا۴-۳ ارائه شده است.

 

جدول۴-۱: میانگین وانحراف استاندارد تاثیر افزایش بازی ماز ودومینو بر افزایش توجه کودکان دارای نقص توجه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر پیش آزمون پس آزمون میانگین انحراف استاندارد میانگین انحراف استاندارد گروه کنترل ۴۱/۲۴ ۶۷/۶ ۸۷/۱۷ ۰۸/۵ گروه آزمایش ۸۷/۱۹ ۷۴/۸ ۷۹/۲۲ ۱۷/۸

جدول۴-۲: میانگین وانحراف استاندارد تاثیر بازی ماز ودومینو بر افزایش توجه کودکان دارای بیش فعالی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر پیش آزمون پس آزمون میانگین انحراف استاندارد میانگین انحراف استاندارد گروه کنترل ۷۵/۲۷ ۷۴/۴ ۷۰/۱۹ ۴۰/۹ گروه آزمایش ۲۰/۲۵ ۵۶/۳ ۷۵/۳۱ ۹۲/۴

جدول۴-۳: میانگین و انحراف استانداردتاثیر بازی ماز ودومینو بر افزایش توجه کودکان دارای نقص توجه و بیش فعالی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر پیش آزمون پس آزمون میانگین انحراف استاندارد میانگین انحراف استاندارد گروه کنترل ۱۶/۵۲ ۸۵/۱۱ ۵۸/۳۷ ۴۰/۸ گروه آزمایش ۰۸/۴۵ ۹۰/۹ ۵۴/۵۴ ۷۰/۶

ب)یافته های استنباطی پژوهش

 

فرضیه یک: بازی مازودومینو موجب افزایش توجه در کودکان دارای نقص توجه می شود.

 

برای پاسخ دادن ‌به این فرضیه از تحلیل کوواریانس استفاده شده است.پیش از انجام تحلیل کوواریانس پیش فرض های آماری تحلیل کواریانس مورد بررسی قرار گرفت.

 

جدول۴-۴: جدول بررسی همگنی رگرسیون و همگنی واریانس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر همنگی واریانس ها همگنی شیب ها F سطح معنا داری F سطح معناداری تاثیربازی بر کودکان دارای نقص توجه ۸۹۱/۰ ۳۵۰/۰ ۹۹۳/۱ ۲۰۹/۰

همان‌ طور که در جدول فوق مشاهده می شود، تفاوت بین شیب های خطوط رگرسیون در هیچکدام از موارد معنی دار نیست و این بدین معنا است که مفروضه ی همگنی رگرسیون تأیید می شود. مفروضه های همگنی واریانس ها نیزهمانطور که در جدول گزارش شده است، تأیید می شود.

 

نمودار پراکنش(scatter gram)رابطه متغیرها در پیش آزمون و پس آزمون (به تفکیک گروه کنترل و آزمایش) در زیر آورده شده است. همان‌ طور که در نمودار زیر مشاهده می شود، تمام روابط، خطی می‌باشند و لذا این مفروضه ی تحلیل کواریانس نیز تأیید می‌گردد.

 

 

 

نمودار۴-۱: تاثیر بازی مازودومینوبرافزایش توجه در کودکان دارای نقص توجه (پیش آزمون-پس آزمون)

 

همان‌ طور که در نمودار فوق نشان داده شده است،الگوی پراکنش نقطه ها خطی می‌باشد وفرض تأیید می شود.

 

آزمون فرضیه اول:بازی ماز ودومینوموجب افزایش توجه در کودکان دارای نقص توجه می شود.

 

برای آزمون این فرضیه از آزمون تحلیل کواریانس استفاده شده است که نتایج در جدول زیرآمده است.

 

تحلیل کوواریانس میانگین پس آزمون تاثیر بازی مازودومینوبرافزایش توجه در کودکان دارای نقص توجه در گروه کنترل و آزمایش با کنترل پیش آزمون

 

جدول ۴-۵ :تحلیل کوواریانس میانگین پس آزمون تاثیر بازی مازودومینوبرافزایش توجه در کودکان دارای نقص توجه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع درجه آزادی میانگین مجذورات F پیش آزمون تاثیربازی در کودکان نقص توجه ۱ ۳۳/۱۹۸۴۵ ۴۶۷/۴۲۸ شرایط آزمایشی ۱ ۰۸۳/۲۹۰ ۲۶۳/۶*** خطا ۴۶ ۳۱۷/۴۶ کل ۴۸

P</001***

 

نتایج نشان می‌دهند که پس از تعدیل میانگین پس آزمون به وسیله ی حذف اثر پیش آزمون، بین دو گروه آزمایشی و کنترل از تاثیر بازی مازودومینو بر افزایش توجه در کودکان، تفاوت معنی داری وجود دارد.

 

(۲۶۳/۶F= و۰۰۱/۰P=) نمرات میانگین تعدیل تاثیر بازی مازودومینوبر افزایش توجه در کودکان پیشنهاد می‌کند گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل، دارای تاثیر بیشتری بودند.

 

فرضیه دو: بازی مازودومینوموجب افزایش توجه در کودکان دارای بیش فعالی می شود.

 

پیش از انجام تحلیل کواریانس پیش فرض های آماری تحلیل کوواریانس مورد بررسی قرار گرفت.

 

جدول۴-۶: بررسی همگنی رگرسیون و همگنی واریانس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


فرم در حال بارگذاری ...

 
مداحی های محرم