پیشبرد فروش
پیشبرد فروش عبارت است از محرکهای کوتاه مدت برای تشویق فروش یا خرید محصول و خدمات(کاتلر،۱۳۸۴). در این روش از ابزار گستردهای برای برانگیختن واکنشهای قوی تر یا سریع تر بازار بهره گیری می شود که شامل استفاده از کوپنهای تخفیفی، حراج، کاهش قیمتها، جایزههایی برای خرید محصول و نمایش تجاری جهت تشویق مصرف کنندهگان میباشد. همچنین با ابزاری مانند ارائه تخفیفهای خرید، محصولات رایگان و بازپرداختهای تخفیفی به خرده فروشان برای حمایت آنها از محصول، آگهیهای تعاونی و مسابقههای فروش برای عاملان فروش ترویج تجاری را موجب میشوند (کاتلر،۱۳۸۳).
۲-۱۴ تصویر (وجهه) و بازاریابی هیجانی[۱]
به طور فزاینده، شرکتها استفاده ویژهایی از تصویر و بازاریابی هیجانی میبرند تا در قلب و ذهن مشتریان سهمی پیدا کنند.اگرچه این موضوع از همان آغاز وجود داشته است، امروزه شتاب گرفته است. جملات قدیمی بازاریابی به شرکتها سفارش کردند که در بعضی مزایا از رقبا پیشی بگیرند تا این مزایا را ترویج کنند ولو[۲] ایمن ترین ماشین است؛ تاید[۳] بهتر از هر پاک کننده دیگر تمیز می کند؛ والمارت با
پایین ترین قیمت میفروشد. رفتن تحت نام بازاریابی مزایا، فرض شده که مشتریان بوسیله بحثهای منطق بیشتر از جاذبههای هیجانی تحت تاثیر قرار میگیرند(کاتلر،۲۰۰۳).
بیشتر شرکتها درحال حاضر در تلاش اند تا تصاویری را توسعه دهندکه قلب را بجای سرتکان میدهند. بیشتر شرکتها در تلاش اند تا یک نگرش شبیه نگرش خاص[۴] نایک[۵] را بفروشند. این مبارزات بیشتر روی احساسات ادراکی کار می کنند(کاتلر،۲۰۰۳). شرکتها در حال بکار بردن از انسان شناسان و روانشناسان هستند تا پیامهایی را توسعه دهند که هیجانات را عمیق تر تحت تاثیر قرار میدهند. (کاتلر،۲۰۰۳).
۲-۱۵ رسانه های گروهی[۶]
یک شرکت باید از رسانه های گروهی استفاده لازم را ببرد. اگر شرکتتان از رسانه های گروهی استفاده نمی کند، در شرکتتان مقاصد عملیاتی کاملی وجود ندارد. رسانه های گروهی اصلی شامل تلویزیون، رادیو، روزنامهها، مجلات، کاتالوگها، فرستادن تبلیغات مستقیماً به مشتریان بالقوه[۷]، تلفن، و آنلاین هستند. هر رسانه مزایا و معایب خودش را در مورد هزینه، دسترسی، تکرار[۸]، و تاثیر دارد. یک آژانس تبلیغات یک قسمت عظیمی را به کار یافتن بهترین رسانه گروهی برای بدست آوردن یک سطح معین دسترسی، تکرار، و تاثیر برای یک بودجه معین، اختصاص میدهد(کاتلر،۲۰۰۳).
آینده رسانه های گروهی در شبکه های طراحی شده بیشتر برای مخاطبان خاص[۹] واقع شده است نه اشاعههای رادیویی[۱۰] بیشتر(کاتلر،۲۰۰۳).
[۱] Image and Emotional Marketing
[۲] Volvo
[۳] Tide
[۴] “ Just do it ”
[۵] Nike
[۶] Media
[۷] direct mail
[۸] frequency
[۹] narrowcasting (opposite of broadcast)
[۱۰] broadcasting
فرم در حال بارگذاری ...