وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقالات و پایان نامه ها – منابع – 10

 
تاریخ: 18-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

و نتایج به دست آمده در قسمت استنباطی ابتدا پایایی پرسش­نامه مورد آزمون قرار ‌می‌گیرد که نتیجه به دست­آمده ۸۷% است که این نشان می­دهد که پرسش­نامه از پایایی خوبی برخوردار است. درادامه برای سنجش نرمالیتی متغیرهای مسئولیت اجتماعی وارتباطات تجاری مدیران از آزمون اسمیرنوف-کلموگروف استفاده شده است که نتایج نشان می­دهد که متغییرها دارای توزیع نرمال هستند. با توجه به اینکه متغیرهااز توزیع نرمال پیروی ‌می‌کنند،‌بنابرین‏ برای آزمون فرضیه فوق از روش آزمون همبستگی پیرسون استفاده می­کنیم.نتایج جدول فوق وسطح معناداری واینکه این مقدار از ۰٫۰۵کمتر شده نشان می‌دهد که فرض صفر مبنی بر مستقل بودن متغیرهای مسئولیت پذیری مدیران وارتباطات تجاری آن ها رد شده،‌بنابرین‏ می­پذیریم که مسئولیت پذیری مدیران با ارتباطات تجاری آن ها رابطه معنادار دارد واز طرفی با توجه به آماره پیرسون که مقداری مثبت دارد ‌می‌توان نتیجه گرفت که نوع رابطه میان این دو متغیر مثبت است بدین معنی که با افزایش مسئولیت­ پذیری مدیران روابط تجاری آن ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته وبیشتر می­ شود.

 

۵-۳ پیشنهادهای تحقیق

 

۵-۳-۱ پیشنهادهای کاربردی

 

پژوهش حاضر از جمله پژوهش­هایی است که در فضای اقتصادی ایران در خصوص رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و ارتباطات تجاری آن ها صورت پذیرفته است، این پژوهش می ­تواند الگوی مناسبی برای مدیران شرکت­ها قرار گیرد.

 

۵-۳-۱ پیشنهادها برای تحقیقات آتی

 

از جمله پیشنهادهایی که در پژوهش­های آتی می ­تواند مورد بررسی قرار گیرد ‌می‌توان به :

 

    • رابطه عملکرد مالی شرکت با ابعاد گوناگون مسئولیت اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

 

    • با توجه به اینکه فعالیت­های فرهنگی-اخلاقی مدیران اثر مهمی دارد، پیشنهاد می­ شود تا نقش اجرای کارگاه ­های آموزشی در پذیرش مسئولیت­های اجتماعی مدیران بررسی شود.

 

  • بررسی و تدوین راهکارهای عملی در خصوص تقویت و ارتقاء مسئولیت اجتماعی مدیران.

۵-۴ محدودیت­های پژوهش:

 

از آنجا که بخشی از داده ­های این پژوهش بر اساس توزیع پرسشنامه در میان شرکت­ها گردآوری شده است، خالی از مسائل و مشکلات نبوده به طوری که در جمع‌ آوری پرسشنامه ­ها مشکلاتی از قبیل عدم همکاری برخی از شرکت­ها در زمینه تکمیل پرسشنامه وجود داشت که منجر به کوچک شدن حجم نمونه به منظور تجزیه و تحلیل گردید.محدودیت دیگری که ‌می‌توان به آن اشاره کرد این است که بعضی از پاسخ­های ارائه شده توسط شرکت­ها ممکن است به منظور جلوه دادن خودشان در زمینه مسئولیت­های اجتماعی باشد که خود ممکن است تا حدودی بر روی نتایج تاثیر گذار باشد.

 

منابع

 

    1. Sandhu,Kapoor ↑

 

    1. Creyer&Ross ↑

 

    1. Mohr&Webb ↑

 

    1. Turban&Greening ↑

 

    1. Danko ↑

 

    1. Hargoto ↑

 

    1. Johnson ↑

 

    1. Holm&Watts ↑

 

    1. Huang ↑

 

    1. Silverman ↑

 

    1. Zairi ↑

 

    1. Fiorina ↑

 

    1. Herrmans ↑

 

    1. Dunn ↑

 

    1. Bloom ↑

 

    1. Parker ↑

 

    1. Sandhoo&Kapoor ↑

 

    1. Tsoutsoura ↑

 

    1. skat ↑

 

    1. Choi ↑

 

    1. Becchetti ↑

 

    1. Cormier ↑

 

    1. Nelling&Webb ↑

 

    1. Scholtens ↑

 

    1. Aerts ↑

 


فرم در حال بارگذاری ...

« "مقاله-پروژه و پایان نامه | ۲-۲-۲- یافته های پژوهشی خارج از کشور : – 5"پایان نامه های آماده | نقش مدرسه و دوران تحصیلی: – 4 »